måndag 22 april 2013

Konsthistoria

Jag ska fördjupa mig i konstnärerna Henri Matisse och Joan Miró.

Jag har valt Matisse för att hans konstverk var oerhört inspirerande. Speciellt de fräcka och mjuka formerna som är mycket färgglada på hans målningar. När jag ser på hans målningar känner jag ett lugn inimbords. Många av hans verk är väldigt "enkla" enligt mig. Självklart är det inte enkla att göra men de ser inte så komplicerade ut. Det gör att man ser vad det ska föreställa lättare, tror jag.

Jag har tänkt mig att göra en målning som påminner om något av Henri Matisses verk.

Jag har valt Joan pga att hans konstverk är fantasifulla och ger positiv energi, tycker jag. Hans målningar är också mycket färgglada vilket jag föredrar.
Även där ska jag göra någonting, förhoppningsvis en målning, som liknar ett av Joans verk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar